Friday, October 9, 2009

CERIANYA HARI INI..............











Perancangan untuk mengadakan majlis tiga dalam satu memang telah lama dirangkakan agar ianya menjadi satu majlis yang meriah terutama melibatkan kanak-kanak.Hari ini SKCC telah berpeluang menghimpunkan murid-murid untuk sama-sama meraikan majlis Sambutan Hari Kanak-Kanak,Hari Raya Puasa dan Sambutan Deepavali.

Setiap tahun,Sambutan Hari Kanak-kanak diadakan pada 8 oktober malah buat kali pertamanya negara kita mengadakan sambutan pada 8.10.1959 di Stadium Negara Kuala Lumpur sebaik sahaja PBB mengisytiharkan ianya sebagai hari untuk persaudaraan sejagat dan kefahaman di kalangan kanak-kanak di seluruh dunia.Ianya merupakan satu pengiktirafan masyarakat tentang kepentingan tanggungjawab kita terhadap kanak-kanak.

Majlis yang berlangsung pada pukul 8.00 pagi amat meriah sekali terutama kanak-kanak. Guru-guru di sekolah ini turut mengambil kesempatan mengimbau kembali sejarah mereka semasa kecil dahulu.Wajah keceriaan jelas terbayang di kalangan guru-guru melihat anak-anak didik memakai pakaian yang beraneka warna.Malah ada dikalangan mereka memakai pakaian tradisional mengikut budaya masing-masing.Kami mengambil kesempatan bergambar dengan mereka.

Dua jejaka sekolah kami yang sudah tentu menjadi perhatian murid-murid iaitu En Ali (memakai pakaian moden) dan En Supian yang lengkap dengan pakaian baju melayu menampakkan kesegakannya.Tidak ketinggalan juga guru senior sekolah ini (Pn Hjh Ruhana) yang memainkan peranan penting terutama berkaitan dengan jamuan bertungkus lumus bagi memastikan segala perancangan dapat berjalan dengan lancar.
Pn Desirani,Pn Tong Ah Lan,Pn Salbiah , Cik Wan juga memainkan peranan terutama dari aspek persembahan.Kerjasama dan kata sepakat di kalangan kami membolehkan majlis berjalan seperti yang dirancangkan.Kami kagum dengan anak murid kami yang membuat persembahan nyanyian dalam bahasa Cina dan Tamil walaupun masa latihan yang diberikan begitu singkat tapi dapat menyebut kedua-dua bahasa tersebut dengan jelas dan betul.Itulah murid SKCC yang mempunyai pelbagai bangsa dan agama dan mereka tidak kekok untuk mempelajari bahasa cina mahupun bahasa tamil.
Pn Radziah yang merupakan guru tahun 6 turut bersama-sama dengan anak muridnya yang akan meninggalkan alam persekolahan di peringkat rendah begitu sibuk melayan kerenah anak-anaknya seramai 34 orang.Masing-masing sibuk hendak berposing.
Apa-apa pun yang pasti cikgu SKCC begitu ceria hari ini.........................

Pena Kasih: Selamat Hari Kanak-kanak .............

1 comment:

Nur Kasih said...

Memang meriah.. Rasanya cikgu2 lebih ceria dari anak2 murid... kalaulah saat itu dapat diulang....

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails