Saturday, October 10, 2009

MEE GORENG MAMAK



Hidangan yang paling mudah untuk disajikan.Menerima panggilan telefon jam 6.00 petang daripada kawan suami yang kebetulan berada di bandar Segamat dan hendak singgah sebentar di rumah menyebabkan saya mengambil keputusan untuk menjamu mee goreng mamak sahaja.Kebetulan adik ipar suami memang menggemari masakan mee tersebut.

Setiap kali datang ke rumah saya, adik ipar mesti menyuruh saya menggorengkan mee mamak dan kadang-kadang apabila saya ke rumahnya, masakan tersebut merupakan tempahan yang utama daripadanya.Penyediaan yang tidak memerlukan masa yang terlalu lama memudahkan saya melakukannya.

Kebetulan adik saya yang ketika itu sedang menyediakan puding jagung berkuah menyerikan lagi hidangan tersebut.Saya sering meminta adik menyediakan puding berkuah apabila sesuatu majlis diadakan di rumah saya.

Pena Kasih: Kunjungan yang mengeratkan tali persaudaraan.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails