Sunday, October 4, 2009

YAASIN DAN MAJLIS PERKAHWINAN

Kesibukan orang membuat rumah terbuka sempena bulan Syawal.Tidak ketinggalan juga orang ramai sibuk mengadakan majlis perkahwinan sepanjang bulan Syawal.Banyak jemputan yang kami terima.Tidak tahu yang mana satu hendak pergi.Ada yang dekat dan jauh.

Hari ini, di kampung saya majlis perkahwinan anak pasangan Encik Baharum dan Puan Juriah telah diadakan.Ayahnya telah meninggal dunia lebih kurang dua tahun yang lalu. Maka segala urusan dilakukan oleh ibu pengantin.

Jam 10.00 pagi, diadakan majlis bacaan yaasin.Saya turut serta ke majlis tersebut dan peluang ini saya ambil untuk berjumpa dengan orang-orang kampung.Maklumlah apabila bekerja,kadang-kadang kita tidak berkesempatan untuk berjumpa dengan mereka.Tidak mementingkan diri sendiri tetapi tuntutan kerja dan tanggungjawab mengatasi segalanya.
Kemudian, saya menolong mereka di bahagian balai dan menyediakan tempat untuk pengantin makan.

Lebih kurang pukul 2.00,saya balik ke rumah.Letih dan merehatkan diri sebentar .Pukul 4.00 petang,Yati dan suaminya datang ke rumah.Kemudian,pukul 5.00 petang, adik ipar suami datang dan meminta kami menghantarnya ke stesen bas kerana hendak balik ke Kuala Lumpur dan kemudian menghantar keretanya ke hospital Segamat adik suami on call.Terlalu sibuk dan memenatkan.Dalam masa yang sama, anak lelaki memaklumkan bahawa kawan suami datang ke rumah.Kawan semasa di sekolah rendah lagi.Tapi,kami tidak dapat berjumpa dan dia berjanji akan datang semula ke rumah kami nanti.Rasa kesal kerana tidak dapat berjumpa dengan kawan suami.

Pena kasih: Terlalu sibuk..............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails