Monday, June 22, 2009

SIBUK

Kesibukan yang tidak sudah-sudah menyebabkan blogspot ini tidak dikemaskini.Banyak yang hendak diceritakan.Malangnya, saya masih gagal mencuri masa untuk mencoretkan sepatah dua kata.

Hujung minggu diisikan dengan mesyuarat itu dan ini.Selepas menghadiri mesyuarat terus ke pusat tuisyen dan seterusnya mengemas kini kerja-kerja sekolah yang perlu dibereskan.
Betapa masa itu amat berharga kepada kita.Pembahagian masa untuk keluarga, masyarakat dan diri sendiri amat penting.Melihat suami..................yang tidak berhenti-henti mencoret patah demi patah perkataan, diulitnya helaian demi helaian muka surat,dititipnya isi-isi bahan bacaan, dikupasnya kembali,,,,,,,,,,,,,,nyata terlalu banyak yang diperolehinya.Saya gagal untuk mengikuti jejak-jejaknya.Kadang-kadang cemburu juga melihat suami yang begitu tekun mentelaah buku-buku yang dibelinya.

Saya menghabiskan masa dengan graf-graf untuk dibentangkan kepada guru-guru pada hari Rabu ini .Menaip minit mesyuarat untuk dibentangkan pada hari Sabtu yang lepas.Tuntutan kerja sekolah dan kampung menyebabkan banyak masa tertumpu di situ.Demi bangsa, agama dan negara,semuanya diatasi dengan cara yang berhemah.Tidak mahu menjadikan ianya sebuah tekanan .

Pena kasih: Cuba untuk melatih anak-anak muda untuk mengambil tempat sebagai setiausaha,Sudah lebih 20 tahun memegang jawatan setiausaha.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails