Wednesday, June 3, 2009

IMPIAN


<
Hasrat ayah untuk memiliki sebuah kereta baru akhirnya tercapai.Memang itulah hasrat kami memastikan apa yang ayah impikan akan ditunai.Perbincangan dengan suami tentang hasrat ayah disambut baik oleh suami.Akhirnya saya menguruskan semua kehendak ayah.Teruja ayah dengan kereta barunya apabila saya yang ketika itu berada di sekolah dimaklumkan bahawa kereta sudah boleh diambil di kedai sekarang.Lantas saya meminta ayah dan emak ke kedai tersebut kerana sebelum ini semua urusan dan dokumen telah dibereskan.

Dulu ayah juga menyatakan untuk mempunyai sebuah rumah yang baru.Kami adik beradik yang seramai dua orang telah berbincang dan akhirnya impian kedua orang tua tercapai.Tiada apa yang dapat kami bantu melainkan menyenangkan hati mereka.Walaupun kami berdua(kedua-duanya perempuan)tetapi rasa tanggungjawab untuk memastikan hati ibu dan ayah senang sudah cukup puas kepada kami.

Awal tahun 2006, mereka menyatakan hasrat untuk berkunjung ke Mekah juga kami usahakan.Rezeki mereka berdua memang ada walaupun di peringkat awal,wang tidak mencukupi tapi alhamdulillah Allah mendengar rintihan hambanya yang begitu teruja untuk berkunjung ke sana.Akhirnya apa yang dihajati tercapai.Syukur kepada Allah.

Pernah ayah mertua(allahyarham) begitu teringin untuk mempunyai kereta.Kemudian sempat suami memberi ayah mertua menggunakan keretanya untuk digunapakai oleh ayahnya.Tetapi ayah tidak lama menggunakan kerana dia jatuh sakit.Kemudian adik suami iaitu ucu dan acik begitu teruja untuk memiliki kereta sendiri dan akhirnya suami memberikan duit pendahuluan untuk kedua orang adik beradiknya itu.

Baru-baru ini, suami menyuarakan kepada emak dan adik beradiknya bagi memastikan setiap rumah mereka menggunakan tapisan bio aura.

Pena kasih:Suami sering membantu adik-adik dan memberikan pandangan bagi memastikan keluarga dapat apa yang dihajati.Suami sanggup mengeluarkan duit untuk menyenangkan hati keluarga.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails