Saturday, June 13, 2009

RAWATAN UNTUT

Hari ini, selama 2 hari, penduduk kampung saya akan menjalani rawatan untut di Balai Raya Gemereh 1.Penduduk kampung telah menjalani rawatan ini selama 5 tahun dan tahun ini adalah tahun terakhir bagi rawatan tersebut.

Alhamdulillah, seawal pagi lagi, ramai penduduk telah berkunjung ke balai raya untuk menerima rawatan.Sekadar makan ubat bergantung kepada berat badan kita.Anak perempuan saya telah pun pergi ke balai untuk menerima rawatan."ma, kita kena makan 5 1/2 biji ubat ."
Baguslah kamu telah pergi awal."Ma, akan pergi hari esok bersama ayah dan adik."Itulah perbualan saya bersama dengan along.

Penduduk kampung ini menerima rawatan setelah mendapat maklum balas bahawa terdapat di kalangan penduduk kampung ini terkena untut.Justeru itu,untuk mengelakkan daripada jangkitan,maka langkah awal telah diambil dengan memberi rawatan.

Kepada pihak kesihatan, kami mengucapkan berbanyak terima kasih di atas keprihatinan mereka kepada penduduk kampung ini.

Pena kasihl :Tidak sanggup untuk makan pil yang besar dan banyak tetapi apabila difikirkan untuk kesihatan, telan jugalah pil tersebut.

1 comment:

Anonymous said...

Asalam Pena Kasih..,

Along kena makan 5 1/2 biji ubat, berapa biji pula Pena Kasih kena makan ubat tu..

Tk & wasallam

lebahanonymous

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails