Monday, June 29, 2009

BOLA SEPAK


Gara-gara begitu meminati dengan permainan bola sepak, anak lelaki telah menyuara untuk bertemu dengan sepupunya yang tinggal di Skudai.Sudah berjanji untuk bermain pada hari Isnin.
Justeru meninggalkan Segamat pada petang Ahad,lebih kurang jam6.00 petang bersama-sama dengan mak mertua dan Apiz.

Sampai di Skudai lebih kurang jam 8.30 malam dan malam itu rumah Lokman begitu sibuk dengan talian telefon yang masuk untuk bertanyakan tentang perlawanan bola sepak.Mengalahkan pemain profesional yang begitu sibuk melayani talian telefon.Melihatkan gelagat mereka berdua memang menggelikan hati.

Masing-masing tidur awal untuk menyediakan diri dari segi fizikal dan mental kerana perlawanan yang begitu hebat,katanya.Saya seawal lagi telah tidur kerana keletihan melayan kerenah anak-anak.

...........awal lagi suami telah mengejutkan saya.Saya nampak diwajah Haziq dan Lukman seperti tidak ceria.Bertanyakan pukul berapa perlawanan bermula.Lantas dijawabnya tidak jadi main kerana tiada pemain untuk bermain.Masing-masing hendak menjadi ketua.Kasihan Haziq dari Segamat datang ke Skudai untuk menunjukkan taringnya akhirnya terus kecewa dengan janji yang hanya tinggal janji sahaja.

Pena Kasih:Janji selalu ditepati.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails