Sunday, June 7, 2009

TERTIDUR


Ke Lui Selatan.Itulah perjalanan kami pagi ini.Teruja ke sana setelah hampir dua tahun tidak pergi ke situ.Apabila ada sesuatu majlis barulah kami berpeluang ke sana.Bertemu saudara mara.

Kami melalui Jempol dan teringatkan kawan yang pernah belajar di USM menetap di situ.Nostalgia USM begitu manis untuk dikenang................terlalu banyak cerita-cerita menarik yang tersimpan semasa kami menuntut di USM.

Sepanjang perjalanan, kami dihidangkan dengan pelbagai cerita menarik.Akhirnya destinasi yang dituju telah tiba.Sesampai kami disambut hiba oleh Mak Uteh yang tidak sangka akan kehadiran kami.Begitu juga dengan anak-anaknya.

Tepat jam 1.30 petang, Mak Ngah yang hanya membonceng motosikal turut sampai bersama-sama dengan suaminya.Kami tidak sangka kesanggupan Mak Ngah yang datang dari Segamat semata-mata untuk bertemu dengan adiknya.Kemudian,Pak Yim meminta kami membawa Mak Ngah kerana dikatakan Mak Ngah tertidur di atas motor semasa Pak Yim menunggang dan ini sudah tentu membahayakan diri Mak Ngah.Kasihan Mak Ngah.Mak Ngah sebenarnya tidak berapa sihat setelah menjalani pembedahan di kepada membuang ketumbuhan hampir 10 tahun yang lalu.Kesihatan Mak Ngah terganggu sejak kebelakangan ini.Dengan keadaan yang kurang selesa, kami membawa Mak Ngah.Namun begitu, perjalanan balik sunyi kerana masing-masing tertidur kerana keletihan.Kasihan Ayang memandu sendirian tanpa mendengar suara manja dari isterinya......................ye ke?

Pena Kasih: Kadang-kadang kasihan melihat ayang memandu bersendirian kerana mama sering tertidur apabila perjalanan jauh.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails