Wednesday, June 3, 2009

PROGRAM 3K




Program 3K(Keselamatan,Keceriaan dan Kesihatan) yang dijalankan di sekolah ini telah mendapat respon yang begitu baik di kalangan ibu bapa, guru-guru, pekerja-pekerja dan anak murid sendiri.

Bagi memastikan program ini berjalan dengan lancar, semua ajk telah bergerak pantas dalam melaksanakan aktiviti yang dirancangkan.Antara aktiviti yang dijalankan ialah program gosok gigi, program sekolah selamat, program gotong-royong,program bebas aedes dan pelbagai lagi program yang dijalankan.

Program-program yang dijalankan ini adalah dibawah pengawasan GPK HEM ,Pn Norhayati bte Md Zan dan dibantu oleh guru-guru lain.Justeru, bagi memastikan pelaksanaannya berjalan dengan baik, setiap pengerusi program tersebut akan membuat laporan untuk dinilai dan dibuat penambahbaikan bagi memantapkan lagi program 3K.

Peranan guru bukan sahaja memastikan perjalanan program tersebut berjalan dengan lancar, tetapi para pekerja juga turut memainkan peranan penting bagi memastikan sekolah sentiasa ceria.Malah ibu bapa yang pernah datang ke sini telah memberikan makluman yang baik kepada kami dan menyatakan mereka begitu selesa melihat pemandangan sekolah ini. Ceria dan bersih.

Kami bersyukur mempunyai pekerja yang memahami tugas mereka dalam memastikan sekolah berada dalam keadaan yang selamat dan ceria.Setiap orang daripada mereka mempunyai peranan yang tersendiri bagi membantu sekolah ke arah kecemerlangan.Pekerja-pekerja sekolah kami semuanya rajin malah mereka menjadikan kawasan sekolah ini seperti rumah mereka.Banyak tanaman-tanaman yang ditanam seperti pokok kelapa, rambutan, mangga, manggis dan sebagainya.Sekurang-kurangnya anak-anak murid mengenali setiap nama pokok.

Peranan anak murid pula ,mereka akan memastikan kelas mereka sentiasa ceria dan bersih.Kami sering memberikan motivasi dan mengingatkan mereka tentang kebersihan.Justeru, mereka sendiri memahami peranan sebagai anak murid yang turut sama membantu mempertingkatkan kebersihan sekolah.

Pena kasih: Sering mengingatkan anak murid tentang kebersihan dan keselamatan diri semasa berada di sekolah.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails