Sunday, June 14, 2009

PERPUSTAKAAN SEGAMAT

Kami mengambil keputusan untuk ke perpustakaan segamat yang terletak di Jalan Genuang.Selepas mengambil ubat untut di balai raya, kami terus menuju ke sana.Mentelaah buku dan seterusnya membaca beberapa buah majalah.Bersantai di celah-celah buku amat menyeronokkan.Pelbagai buku yang hendak dibaca.Namun kesuntukan masa menyebabkan peluang itu terlepas begitu sahaja.Anak kamilah yang rasa begitu singkat sekali ketika berada di sana.

Lebih kurang pukul 1.00, kami pun keluar dan menuju ke Giant.Membeli sedikit keperluan persekolahan anak dan akhirnya mengambil keputusan balik kerana jam telah menunjukkan pukul 2.00 petang.

Kemudian,menonton televisyen bersama Normala Samsudin dan hari ini saya masak pukul 4.00 petang.Seusai masak, mengajak suami menjamu selera.Alhamdulillah, bersyukur kepada Allah di atas nikmat yang diberikan pada hari ini.

Lebih kurang pukul 5.45 petang , menemani suami ke kebun.Membersihkan kebun durian yang hanya berbuah beberapa biji sahaja.Alhamdulillah, merasa juga buah durian pada tahun ini.
Lebih kurang pukul 6.45 petang, membakar sampah sarap dan membersihkan kawasan sekitar rumah.

Anak lelaki pula sibuk dengan kucing yang entah dari mana datangnya.Memberikan kucing makan dan menyediakan tempat tidur untuk kucing tersebut.Memang dia begitu menyayangi haiwan.

Pena kasih: Menyayangi dan suka disayangi.(suami dan anak-anak)

2 comments:

suara.segamat said...

Durian dari tempat pena kasih tentu SEDAPPP...

Bila agaknya dapat merasa durian dari Kg. Gudang Garam ni...

PENA KASIH said...

Terima kasih mengunjugi blog saya.Durian KGGSJ memang sedap.Nanti Saudara suara. segamat tanya tok muda jika ingin merasaa durian KGGSJ.
Nampaknya setakat ini boleh dikira berapa biji sahaja yang ada.Tak menjadi................

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails