Friday, October 15, 2010

TINDAK IKUT


Hampir seminggu saya menyediakan satu kertas tindak ikut untuk bulan Oktober hingga Disember sebelum penghujung cuti sekolah bermula.Sambil menyiapkan kerja-kerja sampingan pentadbiran dan core-business saya disamping ingin melunaskan kerja-kerja e-perlu yang sehingga kini gagal dimasuki kerana masalah line atau apa saya tidak ketahui.Namun, apabila terjaga di tengah malam untuk bersamaMu......seusainya, saya membuka komputer menyiapkan kerja.Sehingga kini saya gagal melakukannya.Inisiatif lain terpaksa dilakukan.

Tindak ikut yang memerlukan perancangan yang teliti agar tidak ada yang tertinggal untuk diambil tindakan oleh semua guru disamping guru-guru boleh menyempurnakan tugas sebelum bercuti panjang.Semoga dengan adanya perancangan yang telah saya buat ini akan menjadi 'guide-line' guru untuk merancang percutian mereka.Sebab itulah, saya memerlukan masa untuk memastikan tindak ikut ini akan menjadi tindak ikut semua guru dan mereka dapat memastikan segala maklumat dan tugasan yang berkaitan dengan mereka dapat disediakan dengan sebaik mungkin.Perancangan selama 3 bulan sudah tentu memerlukan ketelitian dan semakan daripada boss agar semuanya dapat berjalan dengan lancar.

Pena Kasih:Semua manusia tidak sempurna.Yang tidak sempurna itulah yang perlu kita renungi dan berusaha mengatasi kekurangannya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails