Monday, October 18, 2010

BERES

E-perlu.......akhirnya beres juga.Pagi lagi , boss berjumpa dan menanyakan tentang e-Perlu yang perlu disiapkan walau apa cara pun.Tidur saya terganggu sejak dari minggu lepas lagi.Malam terjaga ....tanpa mengira waktu dan biasanya jam 2-3 pagi saya terjaga.Buka sekejap laptop untuk melihat program tersebut dan kemudian menunggu sehingga beberapa minit.Tiada respon positif dan akhirnya saya biarkan ia begitu sehinggalah saya selesai solat.Pelbagai cara dilakukan dari pagi hingga ke tengah malam tapi tiada sebarang respon diperolehi.

Akhirnya selepas solat subuh,pada 17 hb,barulah saya dapat melaluinya dengan mudah sekali.Syukur teramat sangat.............Akhirnya kerja saya beres dan boss begitu happy sekali dengan jawapan yang diberikan oleh saya.Kini,kerja-kerja secara online telah saya lakukan walaupun ada kalanya timbul kekecewaan kerana banyak kali dicuba tapi gagal.Adakala timbul kebosanan tapi saya tidak mudah putus asa.Setiap tekanan huruf ditekan, tidak putus-putus berdoa agar saya dapat melakukannya dengan mudah.Bila semua secara online, adakalanya terdapat gangguan teknikal.

Apabila kerja telah diamanahkan kepada kita, saya tetap melakukan dengan apa cara...........Apabila semuanya beres..hati senang dan saya perlu menumpukan kerja-kerja untuk peperiksaan akhir tahun.Semoga Allah berikan kekuatan dan memudahkan urusan saya.

Pena Kasih :Tidak mudah putus asa

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails