Wednesday, October 20, 2010

SATU MALAYSIA




Projek sivik di bawah kelolaan Pn Desirani telah dilakukan dengan jayanya pada hari ini.Projek untuk murid-murid tahun 6 selepas aktiviti UPSR berjalan dengan baik serta bimbingan yang begitu teratur daripada gurunya menjadikan program ini sangat menarik sekali.Mereka mempersembahkan hasil projek pada semua murid yang bertemakan Satu Malaysia di bawah tajuk Cabaran akan Datang.Kesemua murid mengambil bahagian dan dilakonkan dengan penuh jayanya.

Menggunakan bahan yang tersedia ada di sekolah dan dilakonkan mengikut babak sebelum dan selepas merdeka begitu mencuit hati anak-anak murid yang menontonnya.Tahniah.............detik-detik akhir untuk meninggalkan alam persekolahan rendah sudah tentu meninggalkan seribu kenangan untuk kalian.
Saya paparkan di sini sebagai memori kalian.Banyak lagi pengisian yang perlu diisi sebelum berakhirnya hari sekolah tahun 2010.

Semoga kenangan itu tetap segar dalam ingatan dan kami tetap mengingati bekas pelajar sekolah ini.....

PEMERIKSAAN GIGI







Hari ini,pihak pergigian telah mengadakan pemeriksaan gigi kepada semua murid sekolah.Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, peratus kerosakkan gigi di kalangan pelajar agak berkurangan kerana hasil daripada program gosok gigi yang dijalankan.Program yang di bawah pengelolaan Unit Hem dan dengan adanya kerjasama daripada semua guru bagi memastikan murid-murid menggosok gigi selepas makan sentiasa di pantau.Sering mengingatkan murid-murid agar membawa berus gigi dan meneruskan aktiviti memberus gigi.

Pemeriksaan yang bermula pada hari ini akan diteruskan sehingga hari Isnin.Murid-murid yang menghadapi masalah gigi akan dipanggil untuk diambil tindak ikut seterusnya.

Sayangilah gigi anda...............


Pena Kasih :Biarlah masa berlaku bersama dengan kenangan yang indah.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails