Wednesday, October 20, 2010

LAMBAT

..........Kak hari ini balik lambat ke?Ya...........kenapa tanya seperti itu?
"Saja aje....".Itulah kata-kata yang dilemparkan kepada saya apabila melihat saya tidak bergerak daripada bilik saya.
.......ada kerja yang perlu dibuat dan sambil itu melihat persekitaran sekolah.
Amanah...............bila emak tiada, anak-anak perlulah dijaga.....sambil berseloroh my boss bercakap sebelum pergi ke kursus.Saya tersenyum....Saya tahu disebalik selorohnya itu.
Belajar untuk memahami apa yang tersirat.

Sudah menjadi kebiasaan,bila boss tiada saya akan lewat balik.Memastikan semuanya sudah beres barulah saya beredar meninggalkan sekolah.
Bukan duduk saja-saja , tapi saya perlu mengemaskini soalan-soalan periksa untuk minggu hadapan.Memastikan buku kehadiran guru, pekerja disemak dengan sebaiknya.


Balik lambat tidak menimbulkan masalah..........sambil itu sempat juga saya membaca buku "Pentadbiran Pendidikan".Menambah ilmu dan mengetahui serba sedikit tentang pengurusan dan pentadbiran dalam pendidikan.Bila sudah belajar.....banyak perkara yang perlu diketahui.Persiapan untuk peperiksaan bulan November.

Pena Kasih :Setiap yang tersirat mempunyai maksud tertentu.....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails