Thursday, October 14, 2010

KEMUNCAK AKTIVITI





Setiap hujung tahun memang pelbagai aktiviti dijalankan.Selain mengisi program untuk murid-murid tahun 6,kami juga menyediakan program untuk murid tahun 4 dan 5.Gabungan program ini adalah untuk melihat hasil pembelajaran yang dipelajari sepanjang tahun 2010 khususnya yang melibatkan aktiviti badan uniform.

Program yang dirancang dengan baik sekali dan tidak mengganggu waktu pengajaran dan pembelajaran ini telah dapat diaplikasikan oleh murid-murid SKCC dengan baik sekali.

Hasil rekacipta yang direka sendiri hasil daripada perbincangan jelas menunjukkan kami juga ingin memastikan murid-murid mempunyai daya kreatif dan inovasinya sendiri dengan menggunakan bahan-bahan terbuang.Kerjasama di antara satu sama lain akan dinilai dengan diadili oleh guru-guru sekolah sendiri.Melihat kemampuan mereka berfikir dan seterusnya merekacipta mengikut kreativiti sendiri.Mulalah pelbagai bentuk benda yang dicipta.

Kami juga tidak ketinggalan mengajar mereka aktiviti memasak (karipap sardin dengan menggunakan roti serta jemput-jemput roti)Enak sekali.Masing-masing menunjukkan kebolehan tersendiri.

Semalam demonstrasi telah diadakan bagi memudahkan aktiviti dijalankan pada hari ini.


Program Gosok Gigi






Pihak kesihatan pergigian telah mengadakan program kepada semua pelajar pada hari ini iaitu program gosok gigi yang betul.Demonstrasi cara-cara menggosok gigi telah dijalankan bermula dengan kelas tahun 1 hingga tahun 6.
Mereka telah dilatih cara menggosok gigi yang betul dan penggunaan berus gigi dan ubat gigi yang betul.

Pena Kasih :Masing-masing mempunyai bakat tersendiri.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails