Thursday, March 17, 2011

PERLU BELAJAR

Mungkin dikatakan saya terlambat untuk mempelajarinya...............mungkin juga dan saya perlu akur kerana lambat untuk bertindak dan mengambil sikap mudah dan malas untuk mempelajarinya walaupun sebenarnya tidak memerlukan masa yang lama untuk belajar.
Berpunca kerana ia perlu untuk saya tahu dan membantu kerja-kerja saya yang banyak bermain dengan ict .Akhirnya, saya mengambil tindakan untuk mempelajarinya...............belajar 'burn' CD.Kalau selama ini,my boss selalu meminta saya 'burnkan' CD tapi saya selalu beri alasan yang saya tidak tahu.Tapi kini, saya sudah tahu dan sudah banyak juga cd yang telah saya 'burnkan'.Mudah sahaja sebenarnya dan ia menjadi sulit sekiranya kita mengambil sikap malas untuk belajar.

Akhirnya, ilmu yang saya perolehi itu saya kongsikan dengan rakan saya.Kelakar juga pada awalnya.Nak ajar orang tapi ada 'step' yang saya terlupa.Selepas itu secara'slowly' saya buat dan akhirnya saya belajar satu ilmu lagi.Thanks to Pn Lim kerana mengajar saya.Kini, saya lebih banyak belajar tentang ilmu ICT untuk keperluan diri saya sendiri.
Sebenarnya, saya memang suka untuk belajar tapi tidaklah untuk memuji diri sendiri kerana takut disalah ertikan.Untuk menunjuk-nunjuk dikatakan.Banyak perkara yang saya perolehi sendiri dan belajar bagaimana untuk membuat sesuatu itu agar nampak cantik dan kemas.Saya selalu 'search' internet sebagai medan rujukan saya.Saya sering bertanya pada hubby tentang itu dan ini dan akhirnya banyak perkara yang saya dapat.Saya tidak segan untuk belajar daripada sesiapa sahaja dan sering bertanya walaupun dikatakan 'soalan bodoh'.Yang penting kepuasan diri sendiri.

Banyak sebenarnya yang saya tidak tahu tapi saya tetap hendak belajar sehingga saya tahu.Hubby selalu kata, saya kalau hendak tahu sesuatu mesti akan cuba dan terus cuba.Tidak pernah 'giue-up'.Itu memang prinsip saya.Tidak mudah mengalah........Tapi setakat ini,saya bersyukur kepada Allah, kerana saya akan dapat apa yang saya hendak.Saya memang tidak mudah jemu dan mengalah.Saya akan cuba sedaya upaya untuk memperolehinya dengan syarat saya berusaha.Bersyukur kepadaNya...hanya kepadaNya saya selalu berdoa agar dipermudahkan segala urusan saya.

PENA KASIH:Sentiasa belajar...............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails