Tuesday, March 15, 2011

OPERASI LAGI

Mata saya akan rasa rimas kalau melihat perabot tersusun di tempat yang sama.Cuti-cuti ni,mulalah saya melapangkan minda dengan mencari idea untuk mengalih perabot-perabot saya yang tidak seberapa ini di tempat lain.Kalau bincang dengan husband, mesti punya tidak setuju.Waktu cuti, nilah peluang saya mengalih perabot mengikut kesukaan dan keselesaan saya.Sedap mata memandang.........

Kadang-kadang hubby ngeri tengok saya berada di rumah.Dia lebih suka saya pergi sekolah dan menyiapkan kerja-kerja saya daripada saya berada di rumah sewaktu dia bekerja.Balik mesti ada perubahan yang berlaku.Minggu lepas, saya mengerjakan bilik kerja saya di rumah.Masih kuat lagi mengheret perabot dan meletakkan di tempat lain.............balik hubby menggeleng kepalanya melihat perubahan itu.Hari ini, kalau dia balik mesti terkejut melihat perubahan yang saya lakukan di ruang tamu dan 'family living'kami.

Sememangnya saya memang tidak suka duduk diam sahaja.Semalam, saya mengerjakan bilik saya di sekolah.Semuanya telah tersusun kembali dan perabot di bilik disusun mengikut citarasa saya.Yang penting ada ruang untuk 'solat' saya di bilik itu.Pastinya beralaskan tikar getah dan sentiasa disapu.Itu kepuasan saya sewaktu bekerja.

Esok saya masih bercuti lagi dan maybe hari Khamis dan Jumaat saya akan berada di sekolah.Saya menyiapkan kerja-kerja di rumah.Enjoy sedikit kerana cuti kali ini, saya hanya bertugas sehari sahaja.Namun, saya tetap akan ke sekolah pada hari Khamis dan Jumaat.Istilah cuti sahaja tapi masih banyak lagi yang perlu dibereskan.

PENA KASIH :Rasa tenang.............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails