Sunday, March 6, 2011

27 TAHUN


Sempat lagi berposing dengan husband kat bawah pokok kelapa.Indahnya suasana di sana.

Tetap suruh husband 'snap' gambar di celah-celah pokok getah.

27 tahun tidak bertemu...........

Selamat pengantin baru buat Julia dan Abd Razak.
Hampir 27 tahun tidak bertemu, akhirnya dan Allah gerakkan hati saya untuk bersama-sama dengan emak ke Mensudut Pindah.Kebetulan ,orang kampung telah melangsungkan majlis perkahwinannya di Mensudut Pindah.Inilah kali pertama saya menjejakkan kaki ke sini.

Sebenarnya sebelum ini, saya selalu teringatkan kawan saya yang bernama Enon Ibrahim.Entah tidak semena-mena namanya naik di minda saya.Mungkin ingin bertemu dengannya .Sememangnya saya mencari beliau kerana saya pernah dengar cerita yang beliau berada di luar negara.Rupa-rupanya beliau kini menetap di Rompin dan mempunyai 6 orang anak lelaki.

27 tahun tanpa mendengar sebarang berita tentangnya.Kawan-kawan juga ramai yang ingin mengetahui tentangnya tapi masing-masing tidak tahu hendak mencari sehinggalah hari ini saya bertemunya di Mensudut pindah.

Suasana kampung yang menarik ini menyebabkan kami rasa begitu seronok sekali.Walaupun telah hampir 3 jam juga menunggu majlis tersebut berlangsung.Husband juga bertemu dengan kawan-kawannya.

Kemudian, kami meminta kebenaran untuk balik awal kerana menghadiri majlis perkahwinan di Batu Anam.Ingatkan hendak bertemu kak Long tapi hajat kami tidak kesampaian kerana Kak Long telah balik awal.

PENA KASIH: Semoga pertemuan ini akan mengeratkan persahabatan kami....


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails