Friday, March 11, 2011

CUTI......KE MANA?


Percutian sekolah selama seminggu telah bermula.Nampak di riak wajah anak murid kegembiraan menantikan cuti yang penuh bermakna walapun hujan turun mencurah-curah sejak dua hari.Kegelisahan jelas di wajah mereka.....apakah banjir akan melanda lagi?
Percutian selama seminggu ini mengingatkan kami cuti sempena Tahun Baru Cina yang lalu.Fobianya jelas terbayang dan kami harap ianya tidak berlaku lagi.Namun,mungkin untuk kita menolak kehendakNya.

Surat edaran meminta semua guru bersedia untuk menghadapi banjir.Semua guru diminta mengemas dan menaikkan barang ke tempat yang lebih tinggi agar peristiwa dahulu tidak berulang lagi.Dengan bantuan staf dan juga murid-murid,semalam kami telah mengadakan aktiviti mengemas barang-barang selepas waktu rehat.

Saya sendiri juga telah mengangkat barang-barang saya ke tempat yang tinggi.Penat dahulu belum habis lagi, tapi kita perlu bersedia.Semua dokumen telah saya simpan dengan baik agar memudahkan saya untuk mencarinya apabila diperlukan.

Cuti kali ini,saya tidak ke mana-mana.Saya perlu menyiapkan beberapa dokumen untuk dpantau dan dilihat oleh pihak tertentu.Emak dan ayah saya meluangkan masa ke Perlis untuk melihat anak saya bersama -sama dengan adik saya.Ingatkan nak ikut juga tapi mengenangkan saya perlu berada di sekolah pada hari Isnin ini kerana sekolah kami mengadakan kelas tambahan untuk mereka.Berkorban untuk mereka.


PENA KASIH: Masa fobia lagi.................

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails