Saturday, March 26, 2011

KASIH SAYANG SEORANG AYAH....

Air mata mengalir melihat adengan seorang ayah dengan anak.Pelukan erat tanda eratnya kasih sayang itu......sudah sekian lama tidak melihat wajah seorang anak yang ditinggalkan lebih daripada lima tahun.Saya terberhenti seketika melihat aksi itu.......Hati ini mudah tersentuh, sayu melihat bagaimana seorang anak kehilangan kasih sayang kerana masalah keluarga.

Air mata terus mengalir melihat anak itu menangis..............menangis kerana mungkin terperanjat melihat kehadiran seorang ayah yang selama ini dinanti-nantikan.Saya memang mudah tersentuh apabila menyebut soal anak.Saya lihat ayahnya memeluk dan mencium pipi anak dengan kemerahan mata menahan sedih.Saya tidak banyak berbicara sebaliknya melihat sahaja gelagat kedua-dua insan itu.

Mungkin begitu sensitif sekali saya.......tapi setiap kali adanya kisah anak-anak yang ditinggalkan ibu bapa,saya mudah tersentuh.Tidak sedar air mata atau ada ketika hanya genangan air mata sahaja yang berlinang di kelopak mata ini.Sayu..memandang wajah muka anak-anak itu.Mereka masih muda,mereka memerlukan kasih sayang tapi takdir menentukan segalanya.

PENA KASIH :Hargai pengorbanan seorang ayah..............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails