Friday, March 13, 2009

TEKSI

Habis sahaja kelas tuisyen, suami menjemput saya dan terus ke kedai membaiki kereta.Suami memang telah berjanji dengan Ah choon untuk menghantar kereta jam 12.00 tengah hari.
Setiba di kedai tersebut, Ah Choon memberitahu yang kereta siap dibaiki jam 6.00 petang.
Tiada pilihan lain dan tidak mahu menyusahkan sesiapa, akhirnya kami mengambil keputusan untuk pergi ke GIANT.
Selepas meronda-ronda di situ dan pada awalnya saya berhasrat untuk membeli barang tetapi memikirkan sukar untuk membawanya saya batalkan sahaja..Akhirnya saya mengajak suami pulang ke rumah.
Suami memberikan cadangan supaya naik bas sehingga ke stesen bas dan kemudian akan menaiki teksi.Saya terima sahaja cadangan suami.
Setiba di stesen bas, suami terus menuju ke arah teksi dan memintanya menghantar ke rumah kami.
Kami memang jarang menaiki bas dan teksi.Sekali-kali rasa enjoy dan kami ketawa sendirian.Semuanya penuh simbolik dan bermakna..........................

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails