Friday, March 13, 2009

ANUGERAH CEMERLANG

Hari ini, sebelum balik jam 2.00 petang, Guru besar telah memanggil saya ke biliknya.Tahniah ,kerana anda menerima anugerah cemerlang.Memang saya tidak sangka dicalonkan untuk anugerah ini.Terharu diatas ucapan yang disampaikan kepada saya.Guru besar juga mengucapkan terima kasih kepada saya kerana telah melaksanakan tanggungjawab memangku jawatan guru besar selama 4 tahun ketika beliau belajar.Pada saya, anugerah ini untuk semua warga SKCC.Mereka banyak membantu urusan pentadbiran ketika guru besar tiada dan dalam masa yang sama ketika itu saya juga sedang bertungkus lumus menghabiskan pengajian saya di USM.
Antara komitmen sebagai ibu, isteri,guru,pelajar, memangku tugas Guru Besar, Guru Penolong Kanan menuntut kesabaran dan betul-betul menguji diri saya.Alhamdullillah,saya mempunyai seorang suami yang banyak memberikan sokongan daripada belakang................jasamu akan tetap mama kenangkan.
Anugerah ini merupakan anugerah kali kedua saya terima.Pertama tahun 2003.Syukur kepada Allah.Mungkin ini rezeki saya.Sejak saya menjawat jawatan GPK hakiki, semua bayaran BISP terpaksa saya serahkan kembali.Ini adalah prosedurnya.Walaupun kini saya mengajar subjek sains untuk murid-murid Tahun 3.Bagi saya adalah satu kepuasan kepada saya dapat mencurahkan ilmu yang saya perolehi ketika mengikuti eTEMS.
Soal bayaran tidak saya pertikaikan.Mungkin itu bukan hak saya.Yang penting anak-anak didik saya mendapat keputusan yang cemerlang dalam ujian yang dijalankan.
Cuti sekolah yang bermula pada 16 MAC ini saya habiskan masa di sekolah.Sejakawal lagi saya telah memberitahu suami mengenai rancangan saya itu.Suami mengizinkan kerana dia tahu komitmen saya pada tugas.
Bukannya apa..........menyiapkan kerja-kerja yang terbengkalai apatah lagi lawatan daripada sekumpulan pensyarah dari IAB.Hendak mengemas kinikan fail-fail.
Hari Jumaat, jika isteri sibuk memasak untuk suami dan anak-anak sebelum mengerjakan solat jumaat tapi saya masih berada di sekolah menjaga keselamatan anak murid yang mengambil mata pelajaran bahasa cina dan tamil sehingga jam 2.00 petang.
Kepada ayang dan anak-anak.......................terima kasih di atas kerjasama dan memahami kesibukkan mama mu ini.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails