Tuesday, March 17, 2009

PTK

Hari Rabu saya menghadapi peperiksaan PTK.Tahun ini hanya 1 paper sahaja yang saya ambil iaitu Kertas UMUM.Kertas 2 saya mendapat 4.Alhamdulillah.Niat di hati tahun ini hendak mendapat keputusan 4.Entahlah adakah saya mampu...........................Berdoa setiap hari.
Yang mengembirakan pula, buat pertama kalinya kami dibenarkan open test book.Apa lagi saya mengambil peluang ini untuk menjawab seberapa yang boleh.Peperiksaan bermula jam 9.00 pagi dan berakhir jam 10.00 pagi.Kawan-kawan lagi semuanya ambil 2 paper.

Seusai sahaja peperiksaan, saya bersama-sama dengan Kak yati,Kak Timah,Yati dan Ikin bertolak ke Melaka.Kami pergi dengan menaiki kereta Ikin.Bertolak jam 1.45 petang dan sampai di bandar Melaka jam 3.30 petang.Kemudian kami bersolat di Masjid Hulu Melaka yang merupakan masjid yang paling tua di Melaka.

Selepas itu, kami meronda-ronda ke Mydin.Apa lagi berjalan dengan emak-emak budak.Pertama kali suami mengizinkan saya pergi bersama-sama dengan kawan.Saya memang jarang keluar seorang jika tidak ditemani suami.Lebih kurang pukul 8.00 malam, kami pun sampai di Segamat.Semua kawan saya menumpang bersolat di rumah saya.Alhamdullilah perjalanan kami berjalan dengan lancar dan kami selamat sampai ke rumah.

Kemudian, suami memberitahu kepada saya yang Kak Long menyuruh kami pergi ke Batu Anam.Bukan apa, kak Long hendak meminta laptop dari suami.Dia tahu yang kami mempunyai 4 buah laptop dan 3 buah komputer desktop.Setelah berbincang,akhirnya dengan berat hati suami memberi satu laptop kepada kak long untuk keperluan anaknya yang sedang belajar. Mudah-mudahan Zatil dapat menggunakan komputer tersebut dengan sebaik-baiknya dan memanfaatkan penggunaan laptop tersebut.Kami sentiasa mendoakan kejayaan anak-anak buah kami.


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails