Friday, March 13, 2009

BELAJAR

Sebagai ibu,saya sering mengingatkan anak-anak supaya sentiasa belajar.Ilmu itu sangat penting kepada kita...................tidak rugi menuntut ilmu walaupun kita sudah meninggalkan alam persekolahan.
Anak-anak saya seramai dua orang sering diberi kata-kata peransang dan nasihat.Mama sering mendoakan kejayaan anak-anak mama dalam bidang akademik mahupun sahsiah diri.
Mama sering mengingatkan kalian supaya sentiasa mengingatiNYA dan berdoa, rajin bangun malam mengerjakan Solat kerana hanya DIAlah tempat kamu mengadu setelah kalian berusaha.
Anak saya yang sulong,akan menduduki peprikaan SPM pada tahun ini.Yang sulong ini tidak seperti adiknya,yang agak pasif.Along lebih berani dan ingin mencuba sesuatu.Sejak di bangku sekolah rendah lagi beliau sering melibatkan diri dalam aktiviti kokurikulum.Kadang-kadang saya risau juga dengan keaktifannya.Mungkin mengikut jejak ayahnya semasa dibangku sekolah rendah.Ada sahaja yang ingin
dicuba dari penglibatan diri dalam bahas, pidato, berpantun mahupun berforum.Saya sering mengingatkannya supaya mengurangkan penglibatan diri dalam bidang tersebut dan dia berjanji hanya sampai bulan MAC sahaja.
Sentiasa berdoa supaya anak-anak sentiasa bersolat, mendengar nasihat dan menjaga maruah diri dan keluarga.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails