Friday, March 13, 2009

JEMPUTAN

Seawal pukul 9.00 pagi, ketika saya bersiap-siap untuk pergi ke kelas tuisyen, saya menerima panggilan telefon dari sahabat lama................Noorwati Salleh dikenali ketika sama-sama bersekolah di SKCC Segamat pada tahun 1980.Selama 29 tahun, kami tidak pernah berjumpa malah berhubung diantara satu sama lain kerana masing-masing membawa haluan sendiri selepas SPM.Ikutkan janji kami akan bertemu di rumah Liza tetapi disebabkan sesuatu perkara yang tidak dapat dielakkan,saya tidak dapat memenuhi permintaan Wati untuk berjumpa...............terasa bersalah tapi apa boleh buat.Dengarnya Wati kini bertugas di MAS dan kami mula berhubung setelah berjumpa dengan Liza dan melaluinyalah saya mendapat tahu yang Wati bertugas di situ.
Liza yang melangsungkan perkahwinannya pada hari ini di Jalan Pemuda Segamat ada mempelawa saya untuk menghadiri majlis perkahwinannya.Cuma yang mampu saya ucapkan ialah SELAMAT PENGANTIN BARU.
.................Buat Wati,insya Allah suatu hari nanti kita akan bertemu juga.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails