Sunday, March 29, 2009

PERSANDINGAN DI SPANG LOI


Cuaca pada hari itu agak panas.......................sedikit sebanyak mengurangkan batas untuk menolong.Tidak tahan...................hanya duduk sahaja melihat gelagat penduduk-penduduk Spang Loi.Alhamdulillah, agak ramai jemputan Pak Itam.

Lebih kurang jam 2.30 petang barulah pengantin diarak dengan paluan kompang dan pencak silat yang dibawa khas dari Buloh Kasap oleh saudari Juraimi.

Nampak sekali berseri-seri wajah kedua-dua pengantin.Menurut Kak Long lebih kurang 16 buah kereta dari sebelah pengantin lelaki telah datang ke Spang Loi.Alhamdulillah sekurang-kurannya mereka merasai suasana kampung di Segamat.

Selepas itu diadakan makan damai.Saya tidak lupa untuk merakam detik-detik manis antara pasangan Mawarni dan Sani Azrul.

Lebih kurang pukul 5.00 petang saya bertolak balik sebelum hujan turun dengan lebatnya membasahi bumi Spang Loi.Badan agak penat dan balik terus berehat.Hari Isnin sudah mula menjalankan rutin harian iaitu bekerja.

Namun kami sekeluarga mendoakan agar Mawarni dan Sani Azrul berbahagia sehingga ke akhir hayat.

2 comments:

swetty said...

kak wati,thanks sbb byk gak tlg ms wedding mawarni yg lps..tq jugak utk video cd tu..nice..

PENA KASIH said...

Terima kasih.Baru jumpa kak wati punya blogspot ke?Nampak berseri-seri semasa majlis tersebut.Semoga kalian berdua berbahagia.Amin.

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails