Saturday, October 29, 2011

DICABAR


Sudah beberapa hari hubby mencabar saya menulis penceritaan pendek untuk dihantar ke satu rancangan di radio.Kisah pengalaman kehidupan yang tidak menyentuh sesiapa tapi sememangnya menarik.

Memang sudah ada ceritanya tapi kini sedang diedit oleh hubby.Setiap kali dia membaca blog saya ,ada sahaja komen yang diberikan.Saya katakan setiap orang mempunyai gaya penulisan yang tersendiri.Gaya penulisan saya begitu simple dan perlu banyak diperbaiki gaya bahasanya.Maklumlah kadang-kadang kita tidak menyedari kesilapan tersebut.Mungkin berulang-ulang atau sebagainya.

Kalau dahulu pernah karya saya disiarkan di sebuah majalah tempatan tapi semuanya terhenti kerana kesibukan masa.Mungkin tiada dorongan dan kini semangat untuk menulis kembali semula.Apabila banyak membaca , idea itu secara tidak langsung muncul.

PENA KASIH : Pengalaman kehidupan banyak membantu dalam penulisan.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails