Thursday, August 20, 2009

TERKAWAL....................

Terpampang di ruang depan surat khabar mengenai barangan terkawal.Mask juga menjadi barangan terkawal setelah wabak h1n1 begitu berlelusa.Iitulah lumrahnya apabila sesuatu isu itu timbul di negara kita.

Di sekolah juga,kami menghadapi masalah barangan terkawal.Bukan makanan mahupun minuman tapi hanyalah sehelai kertas yang digunakan untuk murid-murid.Tidak digunakan untuk keperluan peribadi...................kadang-kadang perkara-perkara seperti ini dianggap remeh tetapi menimbulkan perasaan tidak puashati di kalangan warga sekolah.Saya memahami masalah mereka tapi itulah realitinya.Kami terpaksa mengeluarkan wang sendiri dan membawa sendiri kertas untuk kegunaan murid-murid.Sudah berulang kali saya mengadakan perbincangan tapi jawapannya amat tidak menyenangkan saya.Akhirnya saya lebih suka mendiamkan diri dan membuat kerja masing-masing.

Cuma saya bersyukur kerana guru-guru sekolah ini tidak terlalu berkira walaupun di hati mereka Allah sahaja yang tahu.Lembaran kerja perlu diberikan kepada murid-murid.Hendak melukis gambar bukannya semua orang berbakat.Hendak tak hendak kami terpaksa melabur demi anak-anak murid.Mereka ketandusan ilmu dan cara itu sahajalah kami dapat membantu mereka.

Pena Kasih: Kadang-kadang tidak semua yang kita buat itu bagus, tapi kita mesti fahami masalah orang bawahan kita.Orang bawahan itulah yang penting dalam sesuatu organisasi itu.



No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails