Tuesday, August 18, 2009

JURUFOTO


Esok,sister Anna akan datang ke SKCC.Dikatakan jam 11.00 pagi berada di sekolah.Tugas saya kali ini ialah sebagai jurufoto dan akan mengambil V-cam.Tugas yang mudah dan begitu seronok.......bukan apa untuk mengelak duduk bersama mereka.Saya bukannya jenis suka duduk diam.Mesti nak bergerak ke sana dan ke sini.

Orang dah beri tugas apa lagi cepatlah untuk saya bersetuju.Jika tidak saya terpaksa mengiringi mereka dan sudah tentu duduk bersama di hadapan...............Madam meminta saya untuk bersamanya tapi saya menolak dengan baik kerana saya merupakan JURUFOTO.........lalu saya meminta Cikgu Ali mengiringi tetamu tersebut.Bukan senang untuk melayani tetamu terutama dari luar negara.Bahasa yang digunakan belum tentu kita faham.Namun saya bersyukur kerana saya banyak belajar bahasa inggeris daripada madam.We always speak together.Tidak rugi belajar bahasa lain.

Persiapan rapi telah dibuat dan saya turut sama melihat raptai lagi sekali.Selepas menghadiri diskusi Sains untuk tahun 6,mengajak suami membeli cenderamata untuk tetamu tersebut.Letih sungguh hari ini.

Pena Kasih:Teringat Mei Chan yang sering berbahasa inggeris dengan saya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails