Wednesday, August 12, 2009

AMBIL HATI

Syukur,hari ini hujan turun membasahi bumi.Dentuman guruh dan kilauan petir menggamit kesunyian pada hari ini.Tidak perasan Haziq masih bermain dengan laptop tanpa menyedari tanda-tanda petir akan berlaku.

...............tap sesuatu berbunyi.Tiada api dan dia hanya sempat menutup suis.Lantas,tanpa disedari saya meleterinya tanpa henti-henti.Terkebil-kebil matanya memandang saya dengan linangan air mata.Sudah banyak kali dipesan jika cuaca tidak elok lebih baik jangan bermain laptop.Tapi tidak pernah hendak mendengar kata-kata.

............dia tahu saya berada dalam keadaan marah.Tidak berani untuk menegur saya.Tiada tempat untuk mengadu.Ayahnya masih di Terengganu.Sebelum itu, ayahnya ada bercakap dengannya.Genangan air mata menggambarkan dia berada dalam keadaan sedih apatah ayahnya jauh darinya.

Selepas solat maghrib, dia menghampiri saya dan memohon maaf.Bersalam dan memeluk saya.Dia rasa bersalah dan berjanji tidak akan mengulangi perkara itu lagi .Berjanji akan lebih berhati-hati.Tanpa disedari air mata saya bercucuran kerana meleteri anak.Subhanallah.

Pena kasih:Tahu yang Haziq merindui ayahnya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails