Monday, August 3, 2009

DESAKAN


Sejak minggu lepas,suami mendesak saya supaya mengambil master dalam bidang kaunseling.Saya seperti tidak mengambil kisah dengan desakan tersebut.Belum terlintas lagi untuk mengambil master.

Puas juga suami memberikan kata-kata peransang agar saya terus belajar kerana kalau bermula dari sekarang kita tidak sedar lama-lama pengajian akan habis.Daripada duduk sahaja,lebih baik masa dihabiskan dengan sesuatu yang bermakna.

Kata putus belum diberikan.Masih mencari jawapan untuk tidak menghampakan harapan suami.Kadang-kadang suami saya lebih suka mengisi borang dan menguruskan semua itu.Seperti semasa saya mengambil ijazah,semuanya diuruskan oleh suami.Jawapan kemasukan sahaja yang saya perolehi.Kini,suami cuba pula untuk membolehkan saya belajar sehingga ke peringkat master.Tidak rugi belajar,katanya.

................mampukah saya melakukannya?Itulah persoalan yang bermain-main di fikiran saya sejak akhir-akhir ini.
Namun saya masih berfikir-fikir lagi.....................tiada kepastian.


Pena kasih:Menuntut ilmu tiada ruginya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails