Wednesday, August 5, 2009

REBUTAN

Perancangan untuk mengadakan rombongan ke Kuala Lumpur telah disuarakan oleh A yang ketika itu sering bertandang di kedai saya.Kami bersepakat untuk membawa orang KGG ke Kuala Lumpur.Hasrat itu mendapat sambutan yang amat menggalakkan.Lantas kami mengambil tindakan yang sepatutnya bagi memastikan hasrat dan impian membawa penduduk KGG ke sana tercapai.

Saya mulalah memainkan peranan menelefon rakan-rakan untuk ikut serta dalam rombongan tersebut.Ketika itu saya merupakan guru sandaran di Muar.A membawa ibunya bersama.Saya mengajak AK dan K serta dan adik angkat AM.Masing-masing begitu teruja apabila dipelawa pergi ke sana.AK turut serta dan hanya memerhatikan sahaja gelagat saya.K pun begitu juga dan sempat mengusik saya ketika itu.Jinak-jinakk burung merpati, susahnya nak dapat.Itulah kata-kata yang diluahkan oleh K.Si A mulalah tarik muka masam kerana saya tidak melayaninya.Saya sering bersama emak dan ayah.Masa nilah nak mengenakan dia orang.He..he.Empat orang dipelawa sekali untuk menyertai rombongan.A,AK, K dan AM.Dalam ramai-ramai AK sahaja yang sentiasa melihat saya dari jauh dan tidak berani untuk menegur saya ketika itu.Dia sentiasa bersama emak dan ayah.

Kalau tidak mereka asyik nak usik sahaja.Namun AK masih lagi mendiamkan diri sahaja dan sentiasa melihat pergerakan saya.Jangan ingat saya ni mudah tergoda......................nampaknya masing-masing frust.Bukan apa,dia orang ingat semudah itu untuk saya berjalan-jalan dengan mereka.

A masih cuba untuk mendekati saya dan mengajak makan bersama-sama dengan emaknya.Saya menolak pelawaannya.Bertambahlah marahnya kepada saya.Adik angkat saya pun apa kuranngya.Mengajak saya makan tapi saya tolak perlawaannya dengan baik dan akhirnya dia menghadiahkan kain tudung untuk saya.

Akhirnya,mereka balik dengan rasa kecewa.Ada yang menyanyikan lagu kecewa semasa di dalam bas sewaktu perjalanan pulang.Saya masih dengan cara saya.Bukan memilih dalam berkawan tapi belum masanya ketika itu.Tidak terlintas lagi.Biarlah diri ini menjadi sebutan dan rebutan ketika itu.Tapi saya bukanlah mudah untuk didekati.

Pena kasih:Semuanya menjadi kenangan apabila terpandang wajah-wajah mereka.AK kini merupakan teman hidup saya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails