Saturday, August 15, 2009

PRIHATIN

Pagi lagi, guru besar telah mengambil jangkasuhu untuk melakukan saringan ke atas semua guru dan murid-murid bagi memastikan mereka berada dalam keadaan yang sihat.
Keprihatinan guru besar ke atas warga sekolah memang tidak dinafikan.Sering mengambil berat tentang kesihatan guru-guru dan anak murid .
Jawatan guru bukan sekadar mengajar sahaja tetapi berperanan sebagai jururawat.Semua guru diminta beratur untuk mengambil suhu masing-masing.Setelah melihat beberapa orang guru menghidap selsema menambahkan kerisauan beliau.
Hari ini,GPK HEM mengagihkan mask kepada guru kelas untuk diberikan kepada anak murid secara percuma.Terima kasih kepada salah seorang AJK PIBG sekolah ini yang bersusah payah mencari sponsor 'mask" dan juga jangkasuhu bagi memastikan warga SKCC berada dalam sihat dan terselamat daripada wabak H1N1.Lebih daripada 10,000 keping mask diperolehi untuk diberikan kepada murid-murid sekolah ini.
Kemudian, pihak sekolah juga menerima beberapa botol pencuci tangan untuk diletakkan di singki bagi memudahkan murid-murid mencuci tangan.Keprihatinan ibu bapa ini amat dihargai demi melihat anak-anak SKCC terus berada dalam keadaan yang sihat.
Setiap hari ada sahaja anak murid yang mengalami masalah kesihatan dan kami telah mengambil tindakan dengan menelefon keluarga pelajar dan meminta mereka ke hospital untuk mendapatkan rawatan susulan.Pihak sekolah juga telah menyediakan borang akuan untuk pelajar-pelajar menerima rawatan secara percuma di hospital kerajaan.

Pena kasih: Warga SKCC begitu prihatin dengan kesihatan murid-murid.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails