Saturday, August 22, 2009

RAMADHAN DATANG LAGI.................

Hari ini, semua umat Islam menyambut puasa.Alhamdulillah,dipanjatkan rasa syukur kerana masih lagi dapat bersama untuk menyambutnya jika kesampaian.

Teringat pertama kali bergelar isteri dan menyambut ramadhan bersama-sama dengan suami di Jengka Pahang.Berjauhan dari keluarga ketika itu.
Teringat juga pertama kali berbuka puasa bersama-sama dengan anak angkat suami seramai 15 orang di rumah guru di Seri Jengka Pahang.
Teringat juga ketika itu, buat kali pertamanya masak untuk seramai itu.Syukur,suami membantu dengan meminta anak angkat perempuan datang ke rumah.Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar dan selepas itu,kami berangkat ke surau sekolah mengerjakan solat tarawih.

Hari ini, kami sekeluarga berbuka puasa di rumah emak mentua di Batu Anam.Anak-anaknya yang tinggal di Kuala Lumpur balik dan menyambut ramadhan bersama-sama.Selepas itu, saya dan suami pergi ke masjid Batu Anam mengerjakan solat tarawih di situ.

Semalam,saya dan suami menjemput emak mentua mengerjakan solat tarawih di Segamat Baru.
Tahun ini, kami ke masjid dan surau berhampiran kerana masjid di kampung saya telah diroboh dan dalam proses pembinaan baru.Jadi, pada tahun ini kami telah mengambil keputusan akan bertarawih di mana-mana masjid dan surau jika kesihatan mengizinkan.

Pena kasih:Setiap kali solat mendoakan agar dikurniakan kesihatan yang baik sepanjang bulan ramadhan agar dapat menunaikan solat tarawih.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails