Monday, May 25, 2009

ZAKAT

Ketika orang lain nyenyak tidur,saya sekadar merehatkan badan sahaja.Mata begitu sukar untuk dilelapkan.........kepenatan di siang hari, membuatkan seharian sukar untuk tidur.Usia bertambah mungkinnya.Suami terjaga dari tidur, lalu menyapa saya kenapa masih belum tidur lagi.Sukar untuk dilelapkan mata ini.Tidak tahu kenapa.............

Pukul 4.30 pagi ,sudah menyiapkan diri untuk pergi ke Johor Bahru.Menghadiri satu taklimat berkaitan dengan zakat dan juga mendengar amanat pengarah pelajaran Johor.Bertolak dari Segamat jam 5.00 pagi bersama-sama dengan cikgu Norlis dan juga cikgu Hjh Asnah.Mewakili guru besar yang cuti sakit sekembali dari luar negara.

..............ah! membosankan.Sesampai di Skudai, jalan begitu sesak sekali.Kami sampai lebih kurang jam 8.45 pagi.Terus bersarapan dan kemudian masuk ke dewan.Semua pengetua dan guru besar sudah mula berkumpul dan memenuhi dewan pusat Islam, Jalan Masjid Abu Bakar, Johor Bahru.

Mata mula berasa mengantuk ketika slot pertama bermula tetapi digagahi juga mendengar setiap barit patah perkataan untuk dicatat bagi dilaporkan kepada guru besar nanti.Anjuran bersama Majlis Agama Islam Johor dengan JPNJ.

Pukul 2.30 petang pula bersama-sama dengan Pengarah Pelajaran Johor, mendengar amanat berkaitan dengan Perancangan Strategik (2009-2011).Banyak input yang diperolehi daripada beliau.

Bertolak semula jam 5.00 petang dari Johor Bahru dan akhirnya kami sampai di rumah hampir jam 9.00 malam.Amat penat sekali.Minggu yang penuh dengan pelbagai aktiviti sedikit sebanyak menjejaskan mood kita.

Pena kasih: Penat tapi tetap menunjukkan wajah yang ceria kepada suami dan anak-anak.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails