Friday, May 22, 2009

KEPENATAN


....................begitu letih hari ini.Terlalu banyak perkara yang perlu dibereskan terutama memastikan sekolah berada dalam keadaan yang baik.Memasti anak-anak buah dapat melaksanakan tugas dengan ceria, memasti para pekerja berada dalam situasi yang mengembirakan.Tiada sebarang tekanan dalam melaksanakan kerja.

Antara tugas sendiri dan memangku tugas guru besar amat besar tanggungjawabnya.Memastikan keselamatan anak murid semasa berada di sekolah memerlukan perhatian dan tanggungjawab yang amat besar.Melayan pelanggan yang datang ke sekolah lagi......................
mampukan saya melaksanakan ini semua..................!

Waktu berada di sekolah dirasakan begitu singkat sekali.Sehabis kelas,terus ke pejabat.Memastikan buku rekod mengajar ditandatangani dan memastikan kelas pol berjalan dengan licin.Selepas itu,masuk kelas dan berbincang dengan murid tentang soalan peperiksaan...................nampak di wajah anak murid ceria dengan keputusan yang diterima.Alhamdulillah...................semuanya lulus.Cikgu sentiasa mendoakan kejayaan kalian.

Selalunya hari Jumaat, saya berada di sekolah sehingga jam 2.00 petang .Sehabis murid belajar POL, barulah saya balik.Kemudian balik rehat sebentar sehingga jam 3.30 petang.Selepas itu,pergi ke sekolah sehingga jam 5.00 hingga 6.00 petang.
Tapi hari ini, saya balik awal kerana jam 3.00 petang saya perlu berada di PPD menghadiri satu taklimat berkaitan panitia daerah.Mewakili guru besar.Sebelum balik saya tinggalkan pesanan kepada semua guru POL bagi memastikan anak didik berada dalam keadaan yang baik.Nampaknya guru POL memberikan komitmen yang baik dalam melaksanakan tugasnya.

Berada di PPD sehingga jam 6.15 petang.Terlalu banyak perkara yang dibincangkan terutama dalam usaha mengerakkan panitia daerah.Bagi menggerakkan Panitia agar aktif dalam membuat perancangan....................Sekolah saya hanya terlibat dalam Panitia Matematik Daerah.Peringkat awal, saya tidak tahu apa yang perlu dibuat.Saya tidak pernah dimaklumkan mengenai aktiviti di peringkat daerah.Menghadirikan diri sekadar menyatakan program setelah dimaklumkan oleh Ketua Panitia Matematik sekolah.

Pena kasih: Banyak perkara yang perlu dibincangkan dengan GB sekembalinya dari luar negara.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails