Sunday, May 10, 2009

FELDA KEMELAH

Hari ini bersama dengan ibu dan ayah , saya ke rumah emak saudara yang terletak di Kemelah.Saya memang jarang melawat emak saudara walaupun bukannya jauh sangat tetapi disebabkan kesibukan...................hasrat untuk berkunjung sering tergendala.

Petang tadi,pukul 5.00 petang saya bertolak ke Felda Kemelah.Menziarahi emak saudara dan sempat juga berjumpa dengan sepupu saya.Kami memang jarang berjumpa.Kalau dulu semasa kecil rumah inilah tempat kami bertandang.Cuti sekolah, saya dan adik akan tidur di Kemelah.

Kami mempunyai ramai kawan-kawan di Kemelah ketika kecil dahulu.Kawan sepermainan tapi kini semuanya membawa haluan masing-masing.Malah ada yang tidak kenal apabila berjumpa.Maklumlah tubuh badan, wajah sudah berubah.Meniti usia tua.

Pukul 7.00, kami bertolak balik.Sampai di rumah terus masak untuk suami dan anak-anak.Yang menariknya Haziq telah bermurah hati untuk memberikan bantuan menolong saya memasak.Saya memang sering mengajak anak lelaki saya turun ke dapur.Membantu saya dan sekurang-kurangnya dia tahu tanggungjawab apabila besar nanti.Pagi tadi, dia menolong saya mengemas dan mengalih perabot.Memang rajin tapi tidak boleh dipuji di depannya .Mulalah dia minta upah.

Pena kasih: Teringat nostalgia lama bersama-sama teman di Kemelah.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails