Tuesday, May 19, 2009

KEREPEK PISANG


Hari ini , Haziq merengek-rengek hendak makan kerepek pisang yang dipotong nipis menggunakan pisau.Dia tidak mahu yang disagat menggunakan penyagat.Begitulah sikapnya yang sentiasa merengek-rengek jika hendakkan sesuatu.Selagi tidak dibuat ......................itulah perkataan yang sering diulangkan.

Suami sayalah yang rajin melayan kerenahnya.Pergi mencari pisang muda di serata kedai yang berhampiran.Tiada dan akhirnya saya nyatakan perkara itu kepada ayah.Akhirnya ayah menebang pokok pisang semata-mata menunaikan idaman cucunya.

Malam, saya terus goreng pisang dan buat air teh.Sebagai upah untuk dia belajar.Melayan kerenah anak memerlukan kesabaran.Berbeza dengan sifat alongnya yang mengalah jika tidak ada.Dua orang anak mempunyai sifat dan sikap yang berbeza.Kadang-kadang kita kehilangan kesabaran.Akhirnya mengalah juga tatkala melihat wajah anak-anak sewaktu tidur.


Pena kasih: Kasih ibu terhadap anak memang tidak dinafikan dan harapan mama agar kalian sentiasa menghormati kedua orang tua.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails