Wednesday, May 20, 2009

DEMAM


Hari ini ke sekolah dalam keadaan yang kurang selesa.Rasa badan seram sejuk.Atas rasa tanggungjawab bagi memastikan perjalanan peperiksaan berjalan lancar, digagahi kaki ini untuk melaksanakan tanggungjawab.Memandangkan hari ini, kerani dan pekerja am pejabat tidak berada di sekolah kerana menghadiri satu taklimat berkaitan dengan perkhidmatan terpaksa juga mengagahkan diri ke sekolah.

Terasa begitu penat sekali.Tiada ruang untuk saya berehat.Tiada ruang untuk saya bersantai................akhirnya badan ini tidak mampu untuk menanggung segalanya...............terjadilah keadaan yang tidak selesa.Akhirnya saya akur, saya perlu berikan ruang kepada diri sendiri untuk berehat secukupnya.Hajat di hati untuk balik jam 5.00 petang berakhir dengan ketewasan.Menanti ruang untuk berehat dan alhamdulillah,akhirnya PAP saya balik ke sekolah.Justeru, saya mengambil keputusan untuk balik dan berehat di rumah.Memaklumkan kepada suami tentang keadaan diri.

Sesampai di rumah, terus sahaja merebahkan diri sehingga jam 4.00 dan anak lelaki mengejutkan saya supaya bersolat.Bangun dan terus menunaikan solat.Rasa segar sedikit dan waktu malam hubby bawa saya ke klinik untuk menerima rawatan.
Doktor menyarankan saya mengambil MC tetapi tidak mungkin saya lakukan kerana banyak perkara yang perlu dibereskan kerana hari Jumaat saya perlu ke PPD untuk menghadiri satu mesyuarat berkaitan dengan panitia yang perlu dibentangkan dan kemudian hari sabtu perlu menghadiri satu lagi taklimat berkaitan dengan integriti bersama KPM.......................ah...memang memenatkan.

Pena kasih: Berehat sehabisnya dan suami yang menguruskan makan minum anak.




No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails