Friday, May 15, 2009

AIR LAICI KANG

Setiap kali makan di luar, biasanya suami saya akan meminta air laici kang.Baru-baru ini, kami sekeluarga makan di luar.Kali ini saya belanja suami makan.Sekali..................bukan selalu.Anak saudara suami,Apiz mengikuti kami.Kami hanya berikan dia air sirap sahaja.

Bersama-sama dengan Haziq, Apiz begitu ceria sekali."Apiz, nak satay la, uda tua," katanya kepada suami.Begitulah keletah Apiz setiap kali keluar bersama kami malah dia sendiri hendak tidur di rumah kami.Walaupun baru berusia tiga tahun tetapi kemanjaannya begitu ketara sekali apabila bersama dengan Pak Udanya (Uda Tua).Malam mesti bersama dengan Pak Udanya (Satu bantal).Dia tidak mahu menggunakan bantal lain melainkan bersama dengan Pak Udanya.Dengan saya lagi dia tidak mahu.Saya selalu menyakat Apiz, sebab itulah Apiz memang tidak berapa mesra dengan saya.Sekali-kali dia akan datang dan mencium saya apabila saya mengambil/mendukung adiknya.Cepat-cepat dia akan berlari ke arah saya.

Haziq begitu teruja untuk merasai air laici kang.Memang selama ini, Haziq tidak pernah merasai air tersebut kerana banyak bahan terdapat dalam air tersebut.Antaranya ialah buah laici, kembang semangkuk, cincau dan lain-lain lagi.Hari itu,Haziq merasainya dan terus berkata "bestnya" lain kali kita nak minum air tersebut.Itulah penangan air laici kang di Jalan Kenawar Segamat.

Pena kasih: Dulu tidak pandai minum air lobak susu, sekali mencuba hendak lagi..............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails