Saturday, May 23, 2009

KARI DAGING


Hari ini, semasa menghantar saya ke kelas tuisyen, suami telah menyuarakan untuk meminta saya memasakkan kari daging.Lantas saya memintanya ke pasar, membeli bahan-bahan yang diperlukan.

Sekembali dari kelas, bertanyakan kepada suami tentang bahan-bahan yang dibeli.Alhamdulillah, suami telah menyediakan apa yang telah saya pesankan.Terus ke dapur dan mengeluarkan bahan-bahan daripada peti.Terperanjat.............daging yang dibelikan tidak memuaskan hati saya.Begitu juga dengan kelapa yang tidak berapa elok.Tiada pilihan lain melainkan terus masak.

Setelah itu, saya maklumkan kepada suami keadaan daging dan kelapa yang dibeli.Saya mengingatkan suami agar memilih daging dan kelapa yang elok jika hendakkan masakan sedap.Suami akur dan berjanji akan memilih bahan-bahan yang dipesan dengan lebih berhati-hati lagi.

Petang, anak-anak meminta saya memasakkan dadih untuknya.Kali ini,saya mengajar anak lelaki memasak dadih untuk kami sekeluarga.


Pena kasih: Namun begitu sering mendapat pujian daripada suami dan anak-anak apabila me masak.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails