Wednesday, May 27, 2009

HARI GURU PERINGKAT DAERAH

Sambutan hari guru peringkat daerah Segamat telah diadakan di dewan Seri Gemereh pada hari ini.Begitu ramai sekali guru yang hadir menyambut hari guru peringkat daerah.Saya juga tidak ketinggalan hadir bersama-sama dengan guru besar dan pn Norhayati.

Sambutan yang meriah ini turut dihadiri oleh Tuan Pengarah Pelajaran Johor, Tn Hj Sufa'at bin Tumin yang telah merasmi langsungkan majlis tersebut.Dengan paluan kompang dan disambut dengan tarian zapin menyerikan majlis tersebut.

Pelbagai cenderamata dan hadiah telah disediakan kepada mereka yang terpilih sempena Hari Guru.SK Canossian Convent juga tidak ketinggalan menerima hadiah bagi pertandingan menulis cerita kanak-kanak oleh adik Raudha Eirdani dan juga En Supian Hashim yang aktif dalam perbahasan.Kepada mereka diucapkan tahniah.

Kemudian hati tersentuh apabila guru dalam kenangan juga diingati kerana jasa dan bakti yang dicurahkan dalam bidang pendidikan.Pn Norlis, waris kepada Allahyarham Cikgu Aziz bin Yusof juga turut hadir dan naik ke pentas menerima sedikit sumbangan sebagai mengenang jasa suami beliau.

Tidak ketinggalan juga anugerah tokoh guru Segamat iaitu En Armajit Singh, En Ramlee dan juga Mr See.Jasa dan sumbangan mereka dalam bidang pendidikan khususnya di daerah Segamat amat dihargai.Apabila disebut sahaja nama Amarjit Singh teringatkan nama tersebut sering disebut oleh suami.Ternyata tekaan saya benar kerana beliau pernah berkhidmat di UiTM Segamat dan merupakan "close friend" husband.

Hujan yang turun ketika perjalanan Hari Guru amat bermakna dan merupakan simbolik kepada tokoh guru yang telah banyak berjasa kepada daerah Segamat terutama dalam bidang pendidikan.Tahniah dan Syabas diucapkan atas penganugerahan tersebut.

Pena Kasih:Teringatkan cikgu-cikgu yang pernah mengajar saya semasa di SK Bukit Hampar,SMK Convent Segamat dan juga Sekolah Tinggi Segamat.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails