Wednesday, May 20, 2009

PENCAPAIAN ANAK DIDIK




Hari ini,walaupun dalam keadaan yang kurang sihat,digagahi juga kaki ke sekolah.Niat untuk memastikan anak murid yang diajar cuba menjawab soalan science dengan baik dan mendapat keputusan yang baik.............nampaknya apa yang diinginkan tercapai.
Anak murid saya mampu menjawab soalan dengan baik.Setiap hari,sering berpesan agar baca soalan berulang kali kerana masa yang diperuntukkan 1 jam 15 minit sudah tentu cukup untuk menjawab.

Alhamdulillah,anak murid saya yang seramai 27 orang telah berjaya memperolehi keputusan 100% bagi subject science.A seramai 19 orang dan B lapan orang sahaja.Keputusan yang begitu baik sepanjang saya mengajar subject science.Kali ini, saya beri latihan tubi yang banyak kepada mereka.Selalunya latihan tubi memang merupakan satu cara untuk mereka mengingati topik-topik yang lepas.

Saya memang sering meleteri anak murid yang cuai.Pada saya,bukannya mereka tidak tahu tapi biasanya mereka mengambil sikap mudah sahaja.

Begitu juga dengan subjek Bahasa Melayu Penulisan (100%), Bahasa Melayu Pemahaman (96.3%).Keputusan ini memberi semangat untuk saya memastikan anak didik akan mencapai 100% bagi mata pelajaran tersebut.Cikgu percaya,anak didik cikgu akan lulus sekiranya mendengar kata dan sering membuat latihan jika disuruh.Pastinya sewaktu mengajar, berilah tumpuan sepenuhnya.


Pena kasih: Gembira melihat pencapaian anak-anak murid yang diajar.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails