Thursday, May 14, 2009

KETEGASAN

Sifat tegas saya kadang-kadang terbawa-bawa sewaktu menjalankan tugas.Sebagai salah seorang pentadbir dalam sesebuah institusi untuk memenuhi impian dan hasrat anak buah memang menyukarkan.Kadang-kadang kita terpaksa mengenepikan perasaan kita semata-mata memastikan anak buah sentiasa berada dalam keadaan yang tenang, ceria dan dapat melaksanakan tugas dengan gembira.

Pada saya, sekiranya anak buah dapat menunaikan tanggungjawab dan mematuhi setiap arahan sudah cukup daripada kita sentiasa mengadakan pertemuan sehingga menimbulkan kemarahan anak buah.Memang kadang-kadang kita perlu sentiasa berjumpa tapi pada saya hanya dengan memberikan memo (berbentuk tindakan yang perlu dibuat dan dirancang dalam masa sebulan atau seminggu)sudah cukup sebagai tindak susulan yang perlu dilakukan.Alhamdulillah, setakat ini anak-anak buah saya dapat melaksanakan tugasan yang diberikan dengan cemerlang.Tidak perlu kita bertemu dan berbincang sehingga memakan masa dan akhirnya menimbulkan kelam kabut.Yang pasti setiap tindakan dilakukan dan menepati masa sudah cukup pada saya.Yang penting kita akan sentiasa memantau.

Pena kasih:Percaya kepada anak-anak buah dalam menjalankan tugasan yang diberikan.Mampu melaksanakan tugasan yang diberi dengan baik.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails