Tuesday, May 26, 2009

KEPULANGAN

Hari ini, guru besar yang telah bercuti lebih kurang satu bulan kerana urusan penting telah kembali semula ke sekolah.Terasa ringan tanggungjawab apabila beliau berada di sekolah.

................terus melaksanakan tugas seperti biasa.Masuk kelas berjumpa dengan anak murid.Membincang kertas soalan peperiksaan.Nampak keceriaan terpancar di wajah anak-anak setelah menatap keputusan peperiksaan.Taniah diucapkan kepada mereka yang berjaya.

Wajah-wajah keceriaan yang ditunjukkan sudah cukup mengubati kepenatan sekembali dari Johor Bahru.Rasa bersalah meninggalkan anak-anak murid terubat apabila mereka memahami ketiadaan saya.Peluang yang ada diambil bersama-sama dengan anak-anak murid.Bertanya khabar dan seterusnya membimbing mereka membuat pembetulan setiap kesalahan yang telah dibuat ketika menjawab soalan peperiksaan.

Seterusnya berbincang dengan guru besar dan membuat sedikit laporan berkaitan dengan mesyuarat yang dihadiri dan juga taklimat yang diperolehi.Kemudian memaklumkan kepada guru besar aktiviti atau program yang akan diadakan semasa cuti sekolah.Program motivasi untuk pelajar-pelajar tahun 6.Terlalu banyak yang perlu diinformkan kepada guru besar.Maklumlah cuti sebulan sudah tentu banyak perkara yang berlaku dan perlu diambil tindakan segera.

Esok............sudah ada perancangan untuk berjumpa dengan pelajar-pelajar tahun 6.Murid-murid perfect score A dan murid galus.Mendekati murid-murid tersebut dan seterusnya memberikan sedikit motivasi.Harapan pihak sekolah kepada setiap murid tahun 6.
Memakumkan kepada murid-murid supaya gunakan peluang yang ada untuk turut sama dalam program cuti sekolah.

Pena Kasih: Tahu murid-murid tahun 6 mampu melakukan sesuatu untuk sekolah.Insya Allah.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails