Tuesday, May 19, 2009

KECEWA DALAM GEMBIRA

Pengumuman keputusan PTK begitu mengecewakan saya.Sebelum ini, saya telah memperolehi keputusan IV dan III.Bulan Mac, peperiksaan diambil dan keputusannya still IV dan III.Bagi guru-guru yang melepasi tahap, tahniah diucapkan.

Namun begitu,kekecewaan terubat apabila hari ini saya membuka laman web SPP dan tertera keputusan temuduga : DIPERAKUKAN LANTIKAN TETAP.Alhamdulillah terubat juga rasa kecewa.Dua rakan saya,Norlela dan Shikin juga mendapat keputusan seperti saya.Berkat kesabaran, kesungguhan setelah mengharungi pelbagai dugaan dan cabaran untuk mencapai sesuatu yang diimpikan akhirnya membuahkan sesuatu yang amat bermakna.

Kepada suami dikhabarkan berita tersebut.Tersenyum di wajah suami.Ayang, terima kasih di atas kepercayaan ayang membenarkan mama menimba ilmu .Terima kasih juga diatas galakan ayang kepada mama................pastinya ayang mahukan mama mengambil Master.Rasanya tidak mampu untuk mama lakukan untuk ketika ini.Terlalu banyak komitmen yang perlu mama lakukan untuk sekolah, harga sebuah keluarga(sebagai ibu dan isteri kepada seorang suami) dan masyarakat.

Memang hendak belajar tetapi apabila mengenangkan betapa banyaknya komitmen membuatkan saya tewas.Antara kerjaya, isteri dan ibu terlalu banyak yang terpaksa dikorbankan.Akhirnya apabila stress,anak-anak jadi mangsa.Justeru, mengambil keputusan biarlah suami sahaja yang meneruskan perjuangannya.Hanya galakan sahaja yang mampu diberikan untuk suami tersayang.

Pena Kasih.Setiap kegagalan ada hikmahnya yang tersirat.....................

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails