Saturday, October 1, 2011

MACAM-MACAM BERLAKU......

Majlis merisik untuk emak saudara.......Tahniah Yani.



Di Sagil...majlis khatan, khatam dan pertunangan...meriah betul nampaknya.

Sementara menunggu hubby mencari 'phone' sempat lagi berposing .


Hubby memborong buku-buku yang dicarinya selama ini..

Sambil menunggu hubby mencari buku...sempat lagi membaca di situ.Wajah kepenatan..


Haziq mencari buku-buku berunsur agama.....MidValley

Hari ini hari yang begitu sibuk buat kami berdua.Apa tidaknya.......menerima telefon daripada Aman mempelawa kami ke Sagil kerana ada majlis khatan, khatam dan pertunangan.Ingatkan tidak mahu pergi tapi sebelum itu, emak begitu beria-ia mengajak kami berdua.

So, selepas mengemas rumah, saya menyiapkan sarapan pagi dan bersiap-siap untuk ke Sagil.Emmmm............khemah didirikan bagaikan orang menyambut pengantin.Meriah sungguh diselangi dengan muzik yang diimpot khas dari Segamat.

Lebih kurang 2 jam saya berada di sana.Selepas itu, kami meminta izin untuk balik kerana akan menghadiri satu majlis merisik untuk emak saudara.Selepas asar majlis tersebut berlangsung.

Dalam masa yang sama, saya menerima telefon daripada Haziq memaklumkan dia terjatuh dari motor dan berada di hospital untuk menerima jahitan di kakinya.Biasalah bila menerima panggilan ,macam-macam yang bermain di fikiran ini.Teruk ke atau sebagainya.Siap saya berleter sebelum bergerak ke hospital untuk melihatnya.Sebelum tu,saya singgah sekejap di rumah untuk mengambil pakaiannya.
Saya dimaklumkan yang Haziq dihantar ke hospital oleh ibu kawannya.Bila sudah berada di hospital barulah dia menelefon saya.......mungkin dia rasa bersalah kerana saya telah memintanya supaya tidak keluar rumah dan jaga rumah.Before berlaku kemalangan, dia meminta kebenaran saya untuk ke rumah kawannya.....
Bila saya sampai di hospital...dia rasa seperti kesal kerana tidak mendengar kata saya dan berjanji dengan kami berdua untuk tidak melakukan perkara ini lagi.....Ayahnya hanya mendiamkan diri........Apabila sudah diam...taulah maksudnya.

Semalam, saya dan hubby ke Kuala Lumpur atas urusan hubby.Sempat hubby membawa saya ke Masjid India untuk mencuci mata dan poket saya......Alhamdullilah...kami selamat sampai dan hubby pun dah kira boleh memandu di Kuala Lumpur.Bukan apa....kadang-kadan,jalan di KL ni sekejap berubah itu dan ini .Hubby janji akan membawa saya ke KL lagi.Seronok juga jalan-jalan.Sempat ke MidVally.....cari buku.

PENA KASIH :Penat tapi seronok.......setiap yang berlaku memberikan pengajaran kepada kita.


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails