Monday, October 17, 2011

SOPAN.....


Hampir dua minggu lebih, rumah kami menghadapi masalah 'line internet yang agak slow'.Biasalah bila dah slow mood untuk mencari maklumat terbantut dan mulalah panas baran.Opppsss.....perlu bersabar walaupun slow....Sampai bila harus bersabar.Line yang tidak stabil menyebabkan hasrat untuk memutuskan line stremyx mulalah berlegar-legar di otak kami.Buat apa membayar tapi perkhidmatan yang tidak memuaskan.Lebih baik pakai broadband walaupun masing-masing mempunyai satu broadband.Namun begitu,penggunaan broadband juga ada kelemahannya.So masih lagi bersabar melayan karenah 'line' yang agak slow.

Hampir dua minggu lebih juga hubby menelefon memaklumkan akan masalah yang dihadapi.Mereka menjawab dengan penuh sopan dan berusaha membantu mengatasi masalah yang dihadapi.Hanya dengan arahan melalui telefon hubby melakukan seperti yang diarahkan.Alhamdulillah, peringkat awal semuanya ok tetapi ianya masih lambat apabila keesokkannya.Hubby menelefon pihak yang berkenaan........menjawab dengan penuh sopan.Tidak semua orang begitu kerana adakalanya melayan karenah pelanggan boleh menimbulkan ketegangan.........

Akhirnya pihak yang berkenaan menghantar dua orang datang ke rumah saya untuk melihat sendiri masalah yang dihadapi....mereka menukar wayar telefon kerana berkemungkinan berpunca dari situ.Tiada perubahan yang berlaku....

Kemudian, datang lagi seorang yang mencari punca sebenarnya dan ternyata rupa-rupanya hanya saya di kampung ini yang menggunakan streamyx dan keadaan kampung yang terdapat banyak pokok-pokok sedikit sebanyak mengganggu kelancaran 'line' tersebut.Wallahualam sama ada betul atau tidak penerangannya saya tidak pasti .Yang penting saya hendakkan 'line' yang clear untuk memudahkan saya mendapatkan sebarang maklumat.Lagipun dikatakan kedudukan rumah yang agak jauh dari bandar dan entah apa saya tidak pasti memberikan impak kepada kelancaran internet.

Namun ,apa yang ingin saya perkatakan di sinilah layanan dan penerangan yang jelas dan sopan membuatkan rasa marah itu kendur sedikit.Dia sendiri pun berkata 'kalau saya berada di tempat awak, saya pun naik angin kerana kelajuannya terlalu..terlalu slow'.Tapi bayaran setiap bulan tinggi.Lagipun saya ambil pakej yang membolehkan saya berinteraksi dengan sesiapa di seluruh negeri tanpa sebarang bayaran mengiktu masa.Bukan no handphone.So, saya ambil pakej ini bagi memudahkan saya membuat panggilan dengan rakan-rakan yang duduk jauh.

PENA KASIH : Menguji kesabaran...Thanks to hubby kerana membelikan penyambungan just for my laptop .Sambungan terus......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails