Tuesday, October 25, 2011

CUTI BUAT DIRI...

Pembahagian tugas sepanjang cuti Hari Deepavali memang telah dirangkakan lebih awal.Bab cuti ni mestilah awal dibuat.....Kali ini,saya bertugas sehari sahaja dan selebihnya diambil oleh GPK HEM dan GPK KK.

Namun begitu, segala persiapan untuk peperiksaan akhir tahun juga telah saya siapkan lebih awal.Soalan peperiksaan telah diagih-agihkan mengikut hari.Cepatnya bertindak kerana ingin bercuti agak lama kali ini.Memandangkan my daughter balik sekali-sekala,why not saya bercuti.Kalau tidak kepala ni dan badan ini hanya ingatkan kerja sahaja.Malah adakalanya pukul 7.30 pagi saya dah berada di sekolah seperti biasa.

Kadang-kadang kasihan juga dengan anak-anak kerana kesibukan ibu bapanya.Hubby lagilah jenis kerja balik lewat.So,kali ini biarlah saya bercuti lama sedikit.Memasak, mengemas memang menjadi rutin saya.Pastinya saya sukakan kekemasan.Mengemop satu rumah pun tak apa asalkan ianya satu kepuasan pada diri saya.

Namun ,tidaklah saya bercuti sepenuhnya tapi ada kerja-kerja yang perlu dibereskan dan diamanahkan untuk disiapkan.......hari Isnin kena hantar.Tapi masih tidak berusik lagi.Dibiarkan fail-fail itu di atas meja....

Peluang untuk menjadi isteri dan ibu mithali.....balik aja dari kerja, semua makanan telah terhidang di atas meja.Senyum suami satu pahala buat kita apabila melihat makanan sudah terhidang.Hari biasapun terhidang juga tapi rasanya bila tak kerja,tengok rumah bersih dan kemas lagilah gembira hati che hubby.

Majalah solusi yang tersusun kemas di atas rak,diselak satu demi satu......pilih aja yang mana hendak baca dan tambah pengetahuan.Masa nilah digunakan dengan sebaik-baiknya.

Bunga-bunga yang ditanam juga sudah mula meminta untuk dibelai...dibubuh baja, dibuang daun-daun yang kering, digembur tanahnya...Bukan orang sahaja yang memerlukan perhatian tetapi bunga-bunga juga hendakkan perhatian.


PENA KASIH :Percutian yang begitu bermakna buat diri dan family...


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails