Friday, October 28, 2011

GURU

Saya begitu tertarik dengan rancangan TV terutama rancangan berunsur keagamaan.Setiap malam pastinya sambil membuat kerja sekolah, berinternet tapi di depan saya tetap ada sebuah televisyen untuk ditatap dan didengar oleh saya.Kalau dahulu saya memang kurang berminat dengan rancangan TV tetapi kini saya tertarik kerana banyak info yang boleh diperolehi.Apatlah lagi rancangan berunsur keagamaan.

Sebenarnya banyak perkara yang perlu kita ketahui.Kadang-kadang kita anggap perkara itu agak remeh tapi meninggalkan kesan yang besar kepada kita.Justeru, dengan adanya rancangan-rancangan yang berunsur keagamaan yang begitu banyak kini di kaca tv mahupun di corong-corong radio sekurang-kurangnya menjadi guru kepada kita.Syukur teramat sangat.

Saya sememangnya begitu berminat dengan rancangan TV Hijrah di mana ustaz Don banyak memberikan info yang begitu bermakna buat diri kita.Pernah emak saya memaklumkan kepada saya sewaktu dia sakit dahulu.Tergerak di hatinya untuk mendengar dan melihat rancangan TV sebelum siaran tamat.Ada info yang sehingga kini menjadi amalan hariannya.

Begitulah di waktu pagi, sambil-sambil memasak saya tekan suis tv untuk mendengar pelbagai info yang begitu berguna buat diri kita.Kalau dahulu saya memang tidak berminat dengan tv tetapi apabila banyak ilmu yang diperolehi sekurang-kurangnya masa santai saya selain membaca saya gunakan tv dan radio sebagai guru saya selain hubby.

PENA KASIH :Suka mendengar anak lelaki bercerita semula apa yang telah dibacanya.....


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails